Bankas konta atvēršana Nīderlandē
Vai vēlaties atvērt bankas kontu Nīderlandē? Tad, pirmkārt, noskaidrojiet, kura banka vislabāk atbilst Jūsu vajadzībām. Jāņem vērā arī tas, ka lielākā daļa bankas iekasē ikmēneša vai gada konta administrēšanas maksu [1] .
Lielākās bankas Nīderlandē:
- ABN AMRO
- ING
- Rabobank
- SNS
- ASN
- Triodos
- N26 (digitālā/mobilā banka)
- BUNQ (digitālā/mobilā banka)
Kā atvērt bankas kontu?
Lai atvērtu bankas kontu Nīderlandē, Jums būs jāveic pieraksts tiešsaistē vai vienkārši jādodas uz tuvāko filiāli. Kad esat izvēlējies sev piemērotāko banku, precīzus konta atvēršanas noteikumus varat atrast bankas interneta vietnē. Bankas kontu iespējams atvērt arī ar viedo lietotņu palīdzību, taču jāņem vērā, ka ABN AMRO un ING apstiprina tikai pasi kā personu apliecinošu dokumentu, N26 un BUNQ apstiprina gan pasi, gan ID karti.
Kādi dokumenti būs nepieciešami?
Lai atvērtu bankas kontu Nīderlandē, Jums būs nepieciešams:
- Jūsu sociālās apdrošināšanas numurs (BSN). Vairāk par to lasi ŠEIT.
- Derīgs personu apliecinošs dokuments (atkarībā no bankas prasībām: pase vai ID karte – autovadītāja apliecība neder).
- Nīderlandes tālruņa numurs.
- Dažas bankas pieprasa reģistrācijas apliecinājumu (piemēram, īres līgumu).
- Dažas bankas pieprasa darba devēja apstiprinājumu (piemēram, ING Bank var iesniegt darba devēja apstiprinājumu, nevis reģistrācijas apliecinājumu), to varat pasūtīt pie savas kontaktpersonas Covebo.
Kad visa informācija būs apstrādāta, Jums būs jāgaida, līdz Jūsu konts tiks apstiprināts un Jums tiks nosūtīta jaunā debetkarte.
Internetbanka
Arvien biežāk gan holandieši, gan emigranti Nīderlandē savas finanšu lietas kārto tiešsaistē, izmantojot tiešsaistes banku. Internetbanka Nīderlandē ir ērta, droša un ļauj veikt gandrīz visus darījumus. Ņemiet vērā, ka dažas bankas Nīderlandē piedāvā tiešsaistes pakalpojumus tikai holandiešu valodā. Taču lietošanas instrukcijas vienmēr varat saņemt no bankas pārstāvja pēc konta atvēršanas.
E-identifikatora karšu lasītājs
Identifikators ir karšu lasītājs, kas palīdzēs pieteikties un veikt visas vēlamās darbības internetbankā. Lūdzu, ņemiet vērā, ka katrai Nīderlandes bankai ir savs karšu lasītājs. Ja pēc bankas konta atvēršanas, pieprasat piekļuvi tiešsaistes bankai, iespējams, verificējot kontu, Jums lūgs norādīt Jūsu e-pasta adresi. Dažos gadījumos Jūsu banka var izmantot Jūsu mobilā tālruņa numuru, uz kuru saņemsiet SMS ar kodu, lai nodrošinātu drošu piekļuvi internetbankai. Tāpat, ja Jums ir viedtālrunis, Jūs varat veikt daudz dažādus bankas darījumus, izmantojot bankas lietotni savā tālrunī.
Kas ir iDeal?
iDeal ir veids, kā norēķināties tiešsaistē, izmantojot debetkarti, nevis kredītkarti. Apmaksājot preces, Jūs izmantojat savu e-pastu, identifikatoru un PIN kodu.
Kredītkartes Nīderlandē
Kredītkartes Nīderlandē netiek plaši izmantotas, galvenokārt pateicoties tiešsaistes debetkaršu maksājumu sistēmas iDeal popularitātei. Lielākā daļa Nīderlandes lielāko banku varēs piedāvāt jums kredītkarti, ja vien jūs mēnesī nopelnīsiet minimālo neto ienākumu summu, ko var apstiprināt Jūsu darba līgums. Nepieciešamās neto summas nosaka katra banka. Atkarībā no Jūsu neto ikmēneša ienākumiem var tikt piedāvātas kredītkartes ar dažādiem limitiem.
Kas ir SEPA?
SEPA ir saīsinājums Common Area of Euro Payments un ir Eiropas Savienības noslēgts līgums, kas stājās spēkā 2014. gada 1. februārī. Tas nozīmē, ka Eiropā vairs nav nekādu atšķirību starp vietējiem un pārrobežu maksājumiem (eiro valūtā).
Kas ir mans IBAN?
IBAN apzīmē starptautisko bankas konta numuru. Šis ir unikāls numurs, kas identificē Jūsu bankas konta numuru visās finanšu iestādēs visā pasaulē. Tas sākas ar burtiem NL un ir uzdrukāts uz jūsu debetkartes.
Šeit varat uzzināt papildus informāciju: [1] https://www.iamexpat.nl/expat-info/official-issues/banking-in-the-netherlands